09:40 AM

12.08.2000

 

ატომური წყლაქვეშა სარაკეტო კრეისერი K-141 ("კურსკი") 30 ხომალდთან ერთად, ბარენცის ზღვაში,რუსეთის ფედერაციის ჩრდიოლოეთ ფლოტის საზღვაო-სამხედრო წვრთნაში იღებს მონაწილეობას.

გეგმის მიხედვით სასწავლო გასროლისთვის მზადება 9:40 წუთზე უნდა დაიწყოს.

11:40-დან 13:40-ის ჩათვლით კი ავიამზიდი გემების ჯგუფზე

სასწავლო თავდასხმა უნდა განახორციელოს

11:28 AM

12.08.2000

 

მოსამზადებელი ვარჯიშის ეგიდით, „კურსკმა“ რუსეთის „ჩრდილოეთის ფლოტის“ სამხედრო გემს,

 

 „პიოტრ ველიკის“, 2 საცდელი ტორპედო BA-111 ("შკვალი") უნდა ესროლოს.

ხომალდ "კურსკისა" და ჩერნობილის ატომური ელექტროსადგურის ბირთვული რეაქტორები, ერთი ტიპისაა სიმძლავრე: 98 000 ცხენის ძალა სიჩქარე: ზედაპირზე 15 კვანძი (33,3 კმ/სთ). ზედაპირის ქვეშ: 33 კვანძი (52 კმ/სთ) ცურვის ავტონომიურობა: 120 დღე-ღამე სამუშაო სიღრმე: 420 მ მაქსიმალური სიღრმე: 500 მ
ეკიპაჟი: 118 ადამიანი
კაპიტანი: გენადი ლიაჩინი

20 მ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 მ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

40 მ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

50 მ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

60 მ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

70 მ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

80 მ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100 მ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

მოულოდნელად წყალქვეშა გემის წინა ნაწილში, ტორპედოს განყოფილებაში, აფეთქება ხდება 11:30:15 AM 2 წუთისა და 15 წამის შემდეგ, გემზე მეორე აფეთქებაც ხდება. მეორე პირველთან შედარებით, სულ მცირე, 100-ჯერ უფრო მძლავრია. ჯამში, აფეთქების სიმძლავრემ რიხტერის შკალით 4.2 ბალი შეადგინა "კურსკმა" ჩაძირვა დაიწყო
 ეკიპაჟის გადარჩენილი წევრები ხომალდის კორპუსზე რკინის კაკუნით ცდილობენ , წვრთნაში მონაწილე გემებიდან ერთ-ერთს მაინც მიაწვდინონ ხმა. როგორც მოგვიანებით გაირკვა sos-ის სიგნალი "პიოტრ ველიკიზე" მყოფმა სამხედრო მეთაურებმა და მათთან ერთად კიდევ 600-მდე ადამიანმა გაიგო, თუმცა იგნორირება გადაწყვიტა. ტემპერატურა სწრაფად იკლებს... ჰაერი კი უფროდა-უფრო ცოტა რჩება... ბოლო კაკუნი ჰიდროლოკატორებმა 14 აგვისტოს დააფიქსირეს...
ფაქტები, საეჭვო გადაწყვეტილებები,
სახელმწიფო ზეწოლა
განაგრძეთ კითხვა
I
ვერსიები ისტორია საეჭვო ფაქტები კურსკის კატასტროფა
Loading...
 ბარენცის ზღვაში რუსული ბირთვული სამხედრო წყალქვეშა ნავი, ჩაიძირა. ეკიპაჟის 118-ვე წევრი დაიღუპა.

12.08.2000

„კურსკის“ მშენებლობაზე მუშაობა 1990 წელს, ქალაქ სევეროდვინსკში, დაიწყო და ის 1994 წლის დეკემბერში დასრულდა. ე.წ. „ოსკარ 2“-ის კლასის ხომალდს, რომლის სიგრძე 154 მეტრს აღწევდა,

იმთავითვე მიენიჭა ერთ-ერთი ყველაზე მოცულობითი და მძლავრი საიერიშო წყალქვეშა ნავის სტატუსი. მოგვიანებით „კურსკი“ რუსეთის „ჩრდილოეთის ფლოტს“ შეუერთდა და 1999 წელს

პირველი წარმატებული ოპერაციაც განახორციელა

 

 

აფეთქების შემდეგ, წყალქვეშა გემზე მაღალი საბრძოლო მზადყოფნაც ცხადდება, თუმცა ამის მიუხედავად, გემი წყლიდან ამოსასვლელად არანაირ ზომებს არ იღებს. ზედაპირზე არ ამოდის არც საავარიო ნავი. პირიქით, ძრავი ირთვება და "კურსკი" ზღვაში უფრო ღრმად ჩასვლას იწყებს. ორ ატომურ რეაქტორს, რომელიც ზუსტად იმავე ტიპისაა, როგორიც ჩერნობილის ატომურ ელექტროსადგურზე, მეზღვაურები აჩერებენ და ამგვარად კაცობრიობას კიდევ ერთი მასშტაბური კატასტროფისგან იხსნიან.

ეკიპაჟის 118-დან 23 წევრი აფეთქებას გადაურჩა და თავი წყალქვეშა გემის უკანა ნაწილში შეაფარა.

 

რეაქტორების საავარიო გამორთვიდან ცოტა ხნის შემდეგ, ენერგიის საავარიო წყაროც გამოირთო. შედეგად, წყალქვეშა ნავში ტემპერატურის ვარდნა დაიწყო.

108 მეტრი წყალქვეშ